Včera jsme uveřejnili náš dopis ministrovi školství a je vidět, že situace ve školství a vzdělávání není lidem lhostejná. Přinášíme dotaz občana Národnímu ústavu pro vzdělávání i s odpovědí, který dorazil do naší emailové schránky. Přečtěte si více o oDotaz Národnímu ústavu pro vzdělávání …
Štítek: Vzdělání
Dopis pro ministra školství
Pane ministře školství, Roberte Plago,
se znepokojením jsme zaznamenali ve sdělovacích prostředcích Vaši schůzku s ředitelem BIS, panem Michaelem Koudelkou. Považujeme takové setkání ministra školství za účelem „vytvoření prostoru pro vyváženou výuku moderních dějin“ za hrubé porušení Vašich kompetencí. Přečtěte si více o oDopis pro ministra školství …
BIS radí ministrovi školství, jak se mají vyučovat dějiny
V současné době jsme svědky rozdělení politické scény díky výkladu našich a světových dějin. Spor se dá zúžit na dva tábory. První je výklad dějin v rámci tzv. národního obrození – tedy obhajoba českého národního státu a národního politického uspořádání společnosti. Na druhé straně stojí výklad, který popírá české národní obrození, a všechny aspekty naší historie zpochybňuje, bagatelizuje a vykládá pouze ve prospěch politického odnárodňujícího procesu. Přečtěte si více o oBIS radí ministrovi školství, jak se mají vyučovat dějiny …
ANS na Svobodném vysílači – problematika školství
Komentáře ANS k aktuálnímu dění tento týden – hlavní téma: školství a vzdělávání.
Svobodný vysílač dne 27.9.2018.
Hosté: Mgr. Lubomír Kropáček a PhDr. Vladimíra Vítová. Přečtěte si více o oANS na Svobodném vysílači – problematika školství …
Vzdělání je společenským statkem
Vzdělání je dominantně SPOLEČENSKÝM STATKEM. Jako takové má být v rozhodující míře financováno z veřejných prostředků. Měřítkem efektivity jejich vynakládání pak musí být hlavně uplatnitelnost. Smyslem vzdělávání nejsou certifikáty, ale praktická využitelnost.