Podnět na hygienu a poskytnutí informace od starostů

PODNĚT PRO ZAHÁJENÍ ŘÍZENÍ

PODNĚT VE VĚCI

Žádáme o řádné prověření zdravotní a občansko-právní bezpečnosti 5G sítí v reálných podmínkách a všech aspektů zde uvedených. S ohledem na to, že 5G sítě jsou softwarově definované sítě, u kterých lze měnit výkon, frekvenci a aplikační použíti v reálném čase, tím tak 5G sítě mohou způsobit psychickou nebo fyzickou újmu.

PODATEL

Jméno:

Příjmení:

Adresa trvalého bydliště:

OBSAH PODNĚTU

[1] OMBUDSMANKA Anna Šabatová: Stát neseznámil lidi se zdravotním rizikem 5G sítí, zvýšil limity a nechal je v nevědomosti. Ministerstvo zdravotnictví podle Anny Šabatové přikročilo v roce 2000 bez odborné diskuse ke zvýšení hygienických limitů pro neionizující záření a dále limity zvyšuje, avšak rizika rakoviny nebo Alzheimerovy demence nebyla zatím vyvrácena. Evropské unii to v tomto případě nevadí.

[2] Telekomunikační společnosti, Česká republika ani Český Telekomunikační Úřad neprovedli žádné, dlouhodobé, nezávislé studie, které by prověřily všechny známé zdravotní a bezpečnostní aspekty těchto sítí.

[3] Četné mezinárodní organizace varují nebo připouští neznámé vzorce šíření 5G signálů.

[4] Před záváděním jakékoliv neotestované technologie má platit zasada předběžné opatrnosti, která má chránit zdraví lidí, zdraví zvířat, složky životního prostředí a biologickou rozmanitost (dále jen „zdraví a životní prostředí“).  Zásadu předběžné opatrnosti zmiňuje článek 191 Smlouvy o fungování Evropské unie. Zásada má zaručit vysokou úroveň ochrany životního prostředí díky preventivním rozhodnutím v případě nebezpečí. V praxi je však působnost zásady mnohem větší a vztahuje se rovněž na spotřebitelskou politiku, na právní předpisy Evropské unie (EU) týkající se potravin, na zdraví lidí, zvířat a rostlin. Požadují ochranu zdraví mého a mé rodiny a požaduji jasné stanovisko krajské stanice k této věci s ohledem na zásadu předběžné opatrnosti.

[5] Světová zdravotnická organizace (WHO) potvrdila, že radiofrekvenční elektromagnetická pole mohou být pro člověka karcinogenní (skupina 2B). Používání bezdrátových telefonů bylo spojeno se zvýšeným rizikem rakoviny mozku. Národní agentura pro bezpečnost potravin, životního prostředí a práce (ANSES) rovněž doporučila omezit vystavení obyvatelstva vysokofrekvenčním frekvencím – zejména z mobilních telefonů – a zejména u dětí a těžkých uživatelů.

[6] V roce 1998 se Ministerstvo zdravotnictví ČR rozhodlo změnit a zavést pro elektromagnetická pole nové legislativní opatření, nové hygienické limity pro celý frekvenční interval neionizujícího záření. tj. od 0 Hz do 1,7 PHz. U autorů vyhlášky č. 408/1990 Sb. nenašlo ministerstvo pro změnu limitů pochopení. Autoři vyhlášky č. 408/1990 Sb. která chránila lidi byly z nejasných politických důvodu odvolání bez udání řádné evidence a důvodu. Ministerstvo zdravotnictví se obrátilo proto na Hygienickou stanici hl. m. Prahy. Ministerstvo zdravotnictví nikdy nepředložilo, na základě čeho tato směrnice, limity byly změněny.

[7] Zdraví jednoho člověka je víc než pohodlí většiny.

[8] Ve smyslu § 82 zákona č. 258/2000 Sb., a/ krajské hygienické stanici náleží vydávat rozhodnutí, povolení, osvědčení a plnit další úkoly státní správy v ochraně a podpoře veřejného zdraví včetně státního zdravotního dozoru. Proto žádám jaké kroky byly učiněny nebo budou učiněny kroky k ochraně před dlouhodobě neotestovanými 5G sítěmi v reálných podmínkách.

 

[9] Také žádám o poskytnutí informaci dle zákona č. 106/1999 Sb.  o svobodném přístupu k informacím, jaké kroky udělaly krajské hygienické stanice k ochraně obyvatelstva před neznámými vlivy šíření 5G signálů.

 

[10] Současné neionizující limity v České republice jsou zastaralé a neodrážejí reálné použití 5G sítí, nebo 4G+ sítí.

 

[11] Žádáme o zastavení zavádění dlouhodobě, neotestovaných 5G sítí v kombinaci se současnými sítěmi do doby než bude nezávisle ověřeno a dlouhodobě otestováno v reálných podmínkách.

 

[12] Jak se zachovaly krajské hygienické stanice k vyjádření ombudsmanky Anny Šabatové „Stát neseznámil lidi se zdravotním rizikem 5G sítí, zvýšil limity a nechal je v nevědomosti“? Jaké byly provedeny kroky?

 

[13] Zde uvedené nařízení, doporučení, zákony jsou nedostatečné k ochraně zdraví obyvatel České republiky a to zejména k jejím dětem a těhotným ženám:

[14] Studie, soudy, vědecké Práce, doporučení WHO, EU

  1. soupis vědeckých prací o biologickém vlinu neionizujícího záření – Reported Biological Effects from Radiofrequency Radiation at Low-Intensity Exposure (Cell Tower, Wi-Fi, Wireless Laptop and ‚Smart‘ Meter RF Intensities)
  2. potvrzení odvolacího soudu v Turíně: Rakovina hlavy způsobená mobilním telefonem (THE TURIN COURT OF APPEAL CONFIRMS: HEAD CANCER CAUSED BY MOBILE PHONE)
  3. WHO potvrdila r. 2011 karcinogenitu neionizujícího záření: https://www.magdahavas.com/wp-content/uploads/2011/06/WHO_IARC_RF_2b.pdf
  4. Salzburská výzva r. 2002: https://www.magdahavas.com/wp-content/uploads/2011/06/Salzburg-Resolution-2000.pdf
  5. Kumulativní efekty Wi-Fi a podobných VF neionizovaných záření potvrdila v r. 2018 studie: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0013935118300355
  6. Vědecká Studie – Nepříznivé Zdravotní Účinky 5G Mobilní Síťové Technologie v Reálných Podmínkách – https://iervn.files.wordpress.com/2020/02/adverse-health-effects-of-5g-mobile-networking-technology-under-real-life-conditions.pdf
  7. Studie: Riziko Potratu a Netermální Radiace Magnetického Pole – https://www.nature.com/articles/s41598-017-16623-8#article-info (Exposure to Magnetic Field Non-Ionizing Radiation and the Risk of Miscarriage: A Prospective Cohort Study)
  8. Skupina kampaní EMF Safety sestavila tuto sbírku více než 1300, recenzovaných, vědeckých studií prokazujících poškození EMF / mobilními telefony / Wi-Fi atd.
  9. Henry Lai vytvořil „Výzkumné shrnutí“ pro webové stránky BioInitiative Report. Toto shrnutí obsahuje některé neocenitelné soubory abstraktů – na základě dat lze vyhledávat vědeckou literaturu o RFR, stejně jako sbírky vědeckých abstraktů o poškození volnými radikály (jak z RFR, tak z ELF) a sadu specifickou pro elektrocitlivost (EHS). Pokrývají výzkum publikovaný v letech 1990–2012.
  10. Europarlament potvrdil rizika 5G! – Evropský parlament se svými odborníky připouští neznámé chování a zdravotní dopady vyzařování sítě 5G https://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/IDAN/2019/631060/IPOL_IDA(2019)631060_EN.pdf
  11. Přesvědčivé důkazy pro osm odlišných typů Velké škody způsobené elektromagnetickou Expozicí na lidech a mechanismus, který ji způsobuje. Sepsal Martin L. Pall, PhD Emeritní Profesor Biochemie a Základních Lékařských Věd na Washingtonské Státní Univerzitě – Eight Repeatedly Documented Findings Each Show that EMF Safety Guidelines Do Not Predict Biological Effects and Are, Therefore Fraudulent: The Consequences for Both Microwave Frequency Exposures and Also 5GSecond Edition, May 23, 2019.https://ehtrust.org/wp-content/uploads/SafetyGuidelineFraud2.pdf
  12. Glaser ZR, PhD. 1971 Výzkumná zpráva námořního lékařského výzkumného ústavu, červen 1971. Bibliografie hlášených biologických jevů („účinky“) a klinických projevů připisovaných mikrovlnnému a vysokofrekvenčnímu záření. https://rense.com/general96/Navy-Microwave-and-RF-Effects-Brief-1971.pdf – Více než 2000 odkazů na biologické reakce na radiofrekvenci a mikrovlnné záření, (BIVLIOGRAPHY OF REPORTED BIOLOGICAL PHENOMENA (‘EFFECTS’) AND CLINICALS MANIFESTATIONS ATTRIBUTED TO MICROWAVE AND RADIO-FREQUENCY RADIATION)
  13. New case study confirms increased cancer risk by portable radio radiation The Health Ministry examines the results of the collection of cancers in the periphery of 200 meters of a C-net-transmitting mobile phone base station close to Graz;
  14. Francie: Nový národní zákon zakazuje WIFI v mateřské škole! 19. února 2015 https://ehtrust.org/france-new-national-law-bans-wifi-nursery-school/

[15] Ve smyslu § 82 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů

  1. a) Krajské hygienické stanici náleží vydávat rozhodnutí, povolení, osvědčení a plnit další úkoly státní správy v ochraně a podpoře veřejného zdraví včetně státního zdravotního dozoru.
  • Jaké krajská hygienická stanice vydala/vydává/bude vydávat rozhodnutí, povolení, osvědčení a jak plnila/plní/bude plnit další úkoly státní správy v ochraně a podpoře veřejného zdraví včetně státního zdravotního dozoru?
  1. g) provádět ověření podmínek vzniku onemocnění pro účely posuzování nemocí z povolání45) nebo změn zdravotního stavu pro účely posuzování ohrožení nemocí z povolání,
  • Jak krajská hygienická stanice ověřila/ověřuje/bude ověřovat podmínky vzniku onemocnění z používání 5G sítí?
  1. t) provádět hodnocení a řízení zdravotních rizik z hlediska prevence negativního ovlivnění zdravotního stavu obyvatelstva a podílet se na monitorování vztahů zdravotního stavu obyvatelstva a faktorů životního prostředí a životních a pracovních podmínek; iniciovat a podílet se na tvorbě, řízení a kontrole programů ochrany a podpory veřejného zdraví včetně prevence nemocí a zdravotních rizik,
  • Jak krajská hygienická provedla/provádí/bude provádět hodnocení a řízení zdravotních rizik z hlediska prevence negativního ovlivnění zdravotního stavu obyvatelstva a podílela/podílí/bude podílet na monitorování vztahů zdravotního stavu obyvatelstva a faktorů životního prostředí a životních a pracovních podmínek v souvislosti s 5G sítěmi?
  1. u) spolupracovat se správními úřady a s orgány samosprávy při tvorbě regionální zdravotní politiky ochrany a podpory veřejného zdraví a při rozvoji a realizaci opatření vedoucích ke zlepšování zdravotního stavu a kvality života obyvatelstva příslušného regionu; zajišťovat vyhodnocování efektivity realizovaných opatření a programů v oblasti ochrany a podpory veřejného zdraví včetně prevence nemocí a zdravotních rizik, zajišťovat minimálně jednou za 5 let hodnocení zdravotního stavu obyvatelstva příslušného regionu z hlediska všech aspektů ovlivňujících zdravotní stav obyvatelstva a navrhnout k tomu priority k řešení problémů a zlepšení zdravotního stavu obyvatelstva příslušného regionu,
  • Jak krajská hygienická stanice spolupracovala/spolupracuje/bude spolupracovat se správními úřady a s orgány samosprávy při tvorbě regionální zdravotní politiky ochrany a podpory veřejného zdraví a při rozvoji a realizaci opatření vedoucích ke zlepšování zdravotního stavu a kvality života obyvatelstva příslušného regionu v souvislosti s 5G sítěmi?
  1. z) podílet se na vzdělávání lékařů a zdravotnických pracovníků, uskutečňovaném v souladu se zákonem č. 95/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání odborné způsobilosti a specializované způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání lékaře, zubního lékaře a farmaceuta, a zákonem č. 96/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání způsobilosti k výkonu nelékařských zdravotnických povolání a k výkonu činností souvisejících s poskytováním zdravotní péče a o změně některých souvisejících zákonů, spolupracovat s vysokou školou uskutečňující akreditovaný studijní program v oblasti vzdělávání Všeobecné lékařství a zubní lékařství a Zdravotnické obory101).
  • Jak se krajská hygienická stanice podílela/podílí/bude podílet na vzdělávání lékařů a zdravotnických pracovníků, uskutečňovaném v souladu se zákonem č. 95/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání odborné způsobilosti a specializované způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání lékaře, zubního lékaře a farmaceuta, a zákonem č. 96/2004 Sb., v souvislosti s 5G sítěmi?

Požaduji dle § 42 zákona č. 500/2004 Sb., ve lhůtě 30 dnů zaslání řádné vyjádření správního orgánu k všem výše uvedenému podnětu a obsahu tohoto podnětu. Podnět je ve smyslu § 42 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu k přijímání podnětů k zahájení řízení.

 

 

Datum:

Podpis:

Telefon:

E-mail:

 

zde v ZDE

 

 

 

 


 

Autor příspěvku: ANS