Nebezpečné koronavirové poměry v českém školství

Projev, který zazněl na demonstraci v Brně 31. 8. 2020

Vážení přátelé,

Jmenuji se Milena Míčová a učím na střední odborné škole, která připravuje do praxe stavaře, zedníky, truhláře, elektrikáře a další odborné řemeslníky. Když se v březnu uzavřely školy, nikdo nevěděl, jak moc je nový vir nebezpečný. A proto jsme, v rámci předběžné opatrnosti, respektovali všechna nařízení vlády, a dokonce si sami šili roušky.

Jak to probíhalo ve škole? Žáci byli prvních 14 dní nešťastní z distanční výuky, říkali, že je to hrozné a chtěli zpět do školy. Pak si zvykli na pomalejší tempo výuky a přišli na výhody toho, že zůstali doma. Po dvou měsících už mělo mnoho žáků prázdniny. Nyní se jim zpět do školy nechce, dokonce se ani netěší na to, že uvidí svoje spolužáky. Není divu, když média straší druhou vlnou pandemie a zaváděním opatření.

Učitelům nyní musí být jasné, že učivo, které se v těch více než třech měsících od března probralo, potřebuje být znovu důkladně zopakováno. Zároveň žáci potřebují znovu nastavit řád a systém. Školní řád, který je desaterem školy, nebyl sestaven jen tak pro nic za nic. Děti potřebují mít vymezené hranice odtud – potud. Je to jako zákony ve státě. Bez zákonů, smysluplných zákonů a respektovaných zákonů, neexistuje stát. Bez pevně daného školního řádu zavládne ve vzdělávání chaos.

V první polovině prázdnin parlament ustanovil distanční výuku jako běžný typ výuky a tím sebral vítr z plachet rodičům. Nelíbí se vám, že děti zůstanou doma a budou vyučovány online? Máte smůlu, zde stojí, že je to plnohodnotná forma vzdělávání. Můžeme se ale uklidnit, protože máme ve vládě odborníky, kteří věděli, že se kovid vrátí z dovolené 1.9. Pak ho ale přemluvili, aby se ještě na dovolené zdržel a dopřál nám tak babí léto.

Před 14 dny školy obdržely z ministerstva školství manuály pro školní rok 2020-2021. Z rukopisu těchto manuálů je víc než jasné, že autoři počítají s druhou vlnou pandemie. Neočekávala jsem, že by učitelé vyloženě protestovali proti zaváděným opatřením, ale očekávala jsem, že alespoň budou klást otázky. Především učitelé odborných předmětů se měli ptát, jak bude vypadat praktická výuka? Dá se učit míchání malty online? Dá se dýhování nábytku provádět doma v pokoji s online dohledem odborného učitele?

K žádným dotazům však, pokud vím, na školách nedošlo. I školské odbory mlčí! Učitelé se smířili se zaváděním různých opatření, semafory a distanční výukou bez výhrad. Představte si, až školy začnou na jaře vypouštět své absolventy. Budou to distančně vzdělaní řemeslníci a odborníci. Necháte si od takových řemeslníků postavit dům? Necháte se ošetřit od distančně vystudované zdravotní sestry, nebo lékaře? Manuály byly poskytnuty školám, nikoliv ale veřejnosti. Po internetu se začaly šířit obavy rodičů, co se bude s jejich dětmi ve škole dít? V mnoha ohledech jsou jejich obavy oprávněné.

V pokynech ministerstva školství mimo jiné stojí, že KHS bude provádět ve školách epidemiologické šetření. Pokud tedy bude mít nějaký zaměstnanec, nebo žák covid-19, KHS provede ve škole trasování a nastaví epidemiologické opatření. Zelená – učí se stále ve škole, oranžová – učí se částečně, zbylé třídy, červená – uzavírá se škola.

Dále v manuálu stojí paragraf, cituji:
příznaky infekčního onemocnění (jako je např. zvýšená teplota, kašel, rýma, … apod.).“
Kašel a rýma se dosud ve školách neřešily. Děti pokašlávaly, či smrkaly, ale nikdo je ze školy nevyháněl”

Další paragraf, cituji:
Pokud se u zaměstnance školy objeví příznaky infekčního onemocnění…, školu nebo aktivitu opustí v nejkratším možném čase s použitím roušky...“

Připomínám, že mezi příznaky patří kašel a rýma. Je tedy možné, že brzy budou školy zavřené kvůli učitelům v karanténě s rýmou či kašlem.

Další znepokojující paragraf:
Dítěti/žákovi/studentovi (popřípadě zaměstnanci školy) s přetrvávajícími příznaky infekčního onemocnění, …. jako je (rýma, kašel), je umožněn vstup do školy pouze v případě, prokáže-li, že netrpí infekční nemocí

To znamená, že se budou muset nechat otestovat, aby mohli zpět do školy. Budou si zaměstnanci a žáci ten test na kovid-19 sami platit? Kolik je bude to testování stát? Co když se někdo nebude chtít testovat?
Dnes se u nás veškole chystaly epidemiologická opatření. Vyvěšovaly se různé vývěsky o nošení roušek, udržování rozestupů, umývání rukou. Do tříd se umisťovaly desinfekční gely a dostávali jsme pokyny. Pokud dítě bude kašlat, nebo mít rýmu, musíme si nasadit roušku a štít a odvést takové dítě do speciální místnosti, do izolace, a tam s ním vyčkat do příjezdu jeho rodiče. Měla jsem z toho sevřený žaludek, když jsem se do té izolace šla podívat. Nedokážu si představit, že budu odvádět nějakého nešťastníka jako bachař.
Ve školách brzy zavládne pocit stísněnosti. Dodržování hygienických opatření bude otravné a limitující. Všichni budou nervózní z toho, co bude příští týden. Budeme ještě ve škole, nebo už nás zavřou do karantény? Pro mnohé pak může být úlevná raději ta jistota a klid karantény, než ta nekonečná nejistota a úzkost ve škole.
Pokud takový režim ve školách hned neodmítneme, bude se teror na děti vyvíjený stupňovat. Chceme naše děti vystavit takovému tlaku a stresu?
Když byl po válce veden soudní proces s nacisty v Norimberku, a soudci se ptali souzených válečných zločinců proč tak jednali, odpovídali nacisté jako jeden, že to byl ROZKAZ. Nerada bych, aby se nás jednou naše děti zeptaly, proč jste to dopustili? A my bychom jim odpověděli, že to byl POKYN Ministerstva školství.
Bohužel, je to na vás rodičích a prarodičích, abyste řekli jasné NE. Učitelé to NE neřeknou, bojí se o svá místa.

Nenechte se manipulovat masmédii a učiňte to nejlepší pro sebe, a hlavně pro své děti. Děti jsou to nejcennější, co máme, je to naše budoucnost. Pokud dovolíme jejich fyzické a psychické týrání ve školách, nebudeme mít budoucnost. Budu se za nás modlit.

Děkuji za Vaši pozornost.

Mgr. Milena Míčová

Publikováno na podobné téma:

Autor příspěvku: Aliance národních sil

Profilový obrázek
Aliance národních sil
0 0 hlas
Ohodnoťte článek
3 Komentáře
Komentář v řádku
Zobrazit všechny komentáře
Andrea
Andrea
4. 9. 2020 18:36

Dekuji za otevrenost a odvahu popsat skutecnou situaci.Doufam, ze nas bude vic a vic.Vim, ze moc casu nemame, je treba konat rychle. Prosim, napiste do skol, poslete tento Vas nazor do vsech skol.Snad se ve sborovnach otevre diskuze🙏

Milena Poláková
Milena Poláková
3. 9. 2020 8:49

Ano, a na tom strachu je založeno vše! “Učitelé se bojí o místo”…A jsou to vůbec lidé hodni tohoto poslání? Vždyť oni si takto vědomě ničí svou vlastní profesi, pokud se neberou za práva dětí a tím i práva vlastní! Samozřejmě, rodiče musí plně spolupracovat. Proč učitelé nesvolají mimořádné schůzky s rodiči a dětmi na téma podvodu zvaném covid?! Jo aha, on jim to nikdo nenakázal, nikdo jim nedodal notičky! Jsou učitelé vůbec svéprávní a hrdí lidé s vlastní důstojností? Nebo jsou to jen a pouze poslušní vojáci příkazů a zákazů bez vlastního myšlení? Pak ovšem tito lidé pouhé figurky na šachovnici, nemají právo vzdělávat naše děti… Zde se ozvala paní, která má blízko k technickým oborům a k praxi, ale co ti učitelé kteří nejsou techniky? Ty se neozvou, nemají motiv! Ti “vyrábějí” jak na běžícím páse nezaměstnatelné absolventy humanitní výuky a ta je mnohdy na úrovni deklamování z historie a to i té, co je lživá, kdežto k logickému myšlení a intuici má takové vzdělání silně daleko! Učňovské školství se ničí záměrně. Děti na základkách se záměrně doslova debilizují a hlavně se na ně valí ze všech stran strach a nejistota! To všechno dovolíte?! Vždyť vy tak pomáháte likvidovat vlastní budoucnost, vlastní národ, který tímto tempem devastace nemusí existovat! Je to záměr a to mi nikdo nevymluví. Proto odsuzuji všechny ty zbabělé kantory, kteří sebe a děti, naši budoucnost NEBRÁNÍ! Jde to. Ne, že ne. Víme už kdo je kdo, kdo dělá zlo v ČR a nejen zde u nás na našem malém písečku, tak proč je nepokoříme?! Společnými silami. Jsme lhostejní? Ne jen zbabělí! Ze zbabělosti! dětem necháváme ničit budoucnost a to proč? Protože se bojíme sami o vlastní, nyní již doslova zdevastovaný job, job učitele, kantora, který by měl mít k tomuto ve skutečnosti poslání, ne tuto profesi brát, jako pouhý job, který by měl bránit celkovou tvář školství v sounáležitosti učitele, žáka a rodičů. Mimochodem, proč se stále necháváte testovat a proč ve školách vůbec testování na neexistující pandemii dovolíte?! Proč tam pouštíte podplacenou lobby a to včetně hygieny?…Pokud toto vše ve svých školách nedovolíte nikde a v jeden okamžik nedovolíte, nejen, že přirozeně získáte zpět prestiž tohoto povolání, ale školství jako takové bude opět žít právě v té zdravé spolupráci učitele, žáka a rodiče. Děti se do školy budou těšit, nebudou vystrašené, rodiče získají kredit rodiče, který chce pro rozvoj dítěte to nejlepší a kantor se zařadí mezi suverénní vědomé a moudré občany, kterých je třeba si s úctou k jejich poslání vážit…Faleš a loajalita se zlem musí z našeho školství zmizet. Ti falešní, loajální a zbabělí nemají právo nosit titul UČITEL.Takoví lidé ať jdou pracovat tam, kde nemohou páchat zlo na dětské duši právě díky tomu, že se tomu zlu zbaběle podvolují. To má závažné souvislosti v neprospěch naší budoucnosti s hamletovskou otázkou “Být, či nebýt”….

Jana
Jana
2. 9. 2020 10:49

Dobrý den,
dnes jsem shlédla demonstraci v Brně z 31.8.tohoto roku. Moc děkuji za Váš příspěvek, paní Míčová. Mám čtyři vnuky a budu jak Lvice bojovat za to, aby kroky, které se chystají aplikovat do školství za pomocí “manuálu ” a pokynů hygienických stanic…nenašly uplatnění.
Nenechám své potomky fyzicky ani psychicky týrat.
Máte odvahu vystoupit a říci, jak se věci mají…moc Vám za to děkuji.
Jana Daňková, Zlín